Czy do diesla można założyć gaz?

Podczas kryzysu właściciele aut potrzebują możliwości niedrogich i efektywnych. Myślą nad tym, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Pisząc się na taką zmianę, należy rozważyć pozytywy. One zaś bywają słabsze od spodziewanych.

Paliwo LPG w dieslu

Użycie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie jest nowością. Mieszkańcy Australii od wielu lat wykorzystują tę metodę w samochodach roboczych. Owa technologia sprawdza się najkorzystniej w podobnych urządzeniach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla kusi zatem przede wszystkim firmy posiadające auta ciężarowe bądź pojazdy komunikacji zbiorowej.W samochodach osobowych cechujących się niewielkimi przebiegami gaz zamontowany w dieslu zwraca się raczej słabo. 

3 typy zasilania gazowego dla diesla

Zastosowanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej praktycznie nigdy nie oznacza działania silnika jedynie na LPG. Co prawda jest taka możliwość, sugerowana przez tzw. system mono fuel, jednak bywa ona związana z potrzebą przerobienia całej jednostki.

Drugie rozwiązanie to system dual fuel: wewnątrz komory spalania wtryskuje się olej napędowy oraz LPG. Przy instalacji tego typu niezbędne okazuje się wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej. 

Ostatnia opcja, czyli diesel gaz, odznacza się niższymi kosztami, dzięki czemu bywa dostępna dla większości kierowców. LPG zajmuje tu maksymalnie trzydzieści procent mieszanki paliwowej – silnik nie musi zatem przechodzić poważnych zmian. 

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Sport

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *