You are here: Home » Bez kategorii » Jak się pozbyć cellulitu – 5 domowych sposobów

Jak się pozbyć cellulitu – 5 domowych sposobów

Cellulit to zmora większości kobiet. Mało która z nas może pochwalić się ciałem zupełnie pozbawionym tych zmian. A siedzący tryb życia i uwarunkowania genetyczne nie są naszymi sprzymierzeńcami, jeśli chodzi o walkę z „pomarańczową skórką”. Masz dość chowania swoich nóg w jeansach? Zawiodłaś się na drogich zabiegach albo nie masz ochoty wydawać pieniędzy na nieskuteczne kosmetyki? Możesz wypróbować kilka domowych sztuczek. Nie będą mniej efektywne od profesjonalnych, a jeśli będziesz stosować je regularnie, na pewno zauważysz różnicę.

  1. Suchy masaż
    Przed kąpielą masuj zmienione miejsca suchą szczotką kąpielową. Taki masaż poprawia krążenie krwi, co ma wpływ na zmniejszenie cellulitu. Dodatkowe korzyści z tej metody to gładsza skóra, którą zauważysz już po kilku zabiegach.
  2. Olej kokosowy
    Olej ten możesz używać jako kosmetyku – po kąpieli smaruj nim miejsca dotknięte „pomarańczową skórką” – doskonale nawilży on i odżywi skórę. Ponadto, jeśli zastosujesz go w swojej diecie „podkręci” on twój metabolizm i pozwoli ograniczyć uczucie głodu. Wystarczy, że zastąpisz nim inne tłuszcze.
  3. Kawowy peeling
    W najprostszej wersji, aby go przygotować, wystarczy zamieszać kawę mieloną z ciepłą wodą. Tak przygotowanego peelingu używaj do masażu zmienionych miejsc. Wystarczy dwa razy w tygodniu po kilka minut, a na pewno zauważysz poprawę. Nie bez powodu kofeina jest częstym składnikiem kosmetyków odchudzających.
  4. Dbaj o krążenie krwi
    Złe krążenie ma duży wpływ na powstawanie cellulitu, nie mówiąc już o innych, dużo bardziej niebezpiecznych skutkach zdrowotnych. Żeby je usprawnić unikaj obciskających ubrań, które utrudniają przepływ krwi do nóg. Staraj się również rozciągać – skurczone mięśnie też nie pomagają krwi w jej obiegu. Szczególnie pomocne mogą być tu takie sporty jak joga, czy tai-chi. Uelastyczniają i rozciągają one mięśnie oraz poprawiają krążenie.
  5. Zmień dietę
    Przyjrzyj się swoim nawykom żywieniowym. Spożywaj mniej cukrów prostych i węglowodanów. Żeby poprawić trawienie dostarczaj organizmowi wystarczającą ilość błonnika. Unikaj wysokoprzetworzonych źródeł tłuszczu, takich jak margaryna. Jedz więcej świeżych owoców i warzyw, szczególnie tych, które zawierają dużo wody, jak melony, arbuzy czy ogórki. I pamiętaj, że zielone warzywa liściaste, takie jak sałata, kapusta, szpinak czy jarmuż to naturalny detoks dla twojego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *