You are here: Home » Dieta » Zaufaj swoim kubkom smakowym

Zaufaj swoim kubkom smakowym

Skuteczne odchudzanie nie jest równoznaczne z krótkoterminową głodówką. Diety „cud” nie sprawdzają się, gdyż przy najbliższej okazji rzucisz się na jedzenie i zniweczysz cały wysiłek włożony w gubienie nadwagi. Jak szybko schudnąć i utrzymać niską wagę?
Dbaj o siebie

Trudny do pohamowania apetyt po zakończeniu niskokalorycznej diety nie jest związany z brakiem kontroli czy też silnej woli, ale z biologią. Organizm broni się w ten sposób przed głodem. W konsekwencji czujemy wzmożony apetyt, a metabolizm ulega osłabieniu. Dlatego tyjemy po diecie, a potem często znów zaczynamy szukać sposobów jak szybko schudnąć. Wiele osób przybiera na wadze więcej kilogramów, niż straciło w wyniku diety. Wyniki fińskich badań wykazały, że ryzyko nadwagi wzrasta proporcjonalnie do liczby diet, jaką mamy na swoim koncie. Czy skuteczne odchudzanie jest więc w ogóle możliwe?
Zerwij z dietami

Najlepszym sposobem jak szybko schudnąć jest …rezygnacja z diet! Nie sugeruj się książkami i artykułami o dietach „cud”. Zamiast tego wyłapuj sygnały, jakie daje ci twoje własne ciało. Czasem uczucie głodu jest zamaskowanym pragnieniem. Nim sięgniesz po coś do jedzenia, wypij 2 szklanki wody i sprawdź czy to wystarczy. Jedz co najmniej 3 razy dziennie, plus 2-3 przekąski. Skuteczne odchudzanie opiera się na dostarczaniu organizmowi odpowiedniej dawki energii i węglowodanów. W przeciwnym razie pęd do przejadania się wróci.

O ile nie masz dużej nadwagi, tak naprawdę wolno ci jeść wszystko. Zanim jednak włożysz coś do ust, zastanów się jak to jedzenie wpłynie na twoje zdrowie i samopoczucie. Jeśli po pizzy z mikrofali boli cię brzuch, a zjedzenie paczki chipsów grozi wzdęciami i niestrawnością, może lepiej z nich zrezygnować?

Zobacz również: lutenea ceneo | ravestin a cukrzyca | artroser w aptece

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *