You are here: Home » Dieta » Zdrowa dieta – odchudzanie

Zdrowa dieta – odchudzanie

Zbilansowana dobrze dobrana dieta oraz aktywny tryb życia są niezbędne, jeśli chcesz zacząć zdrowo się odchudzać, poprawić sylwetkę oraz kondycję. Głodówki oraz „diety cud” są to rozwiązania krótko terminowe i nieefektywne. Organizm pozbawiony swojej dziennej porcji kalorii zacznie magazynować kalorie, które mu dostarczasz i uzyskasz odwrotny efekt jojo – efekt ten powoduje, że w krótkim czasie po zrzuceniu kilogramów Twoja waga znowu wzrasta, plus zyskujesz, dodatkowe kilogramy.

Aby, zapobiec efektowi jojo należy zapomnieć o wszystkich dietach, które obiecują w krótkim czasie zrzucenie kilku lub kilkunastu kilogramów i to bez żadnego wysiłku. Żadna „dieta cud” ani głodówka nie sprawią, że Twoje problemy z wagą znikną, a w ich miejsce pojawi się piękna smukła figura, która jest wynikiem stosowania restrykcyjnej diety odchudzającej lub kilkudniowej głodówki. Dieta eliminująca z Twojego jadłospisu pewne składniki (dieta jednostronna) może być niebezpieczne dla Twojego organizmu.

Głodówka nie nie jest, dietą odchudzającą a efekt pozbycia się zbędnych kilogramów jest, tylko efektem ubocznym. Głodówka ma na celu oczyścić nasz organizm i pomóc mu w pozbyciu się toksyn – jest to też szybki sposób na pozbycie się uczucia ociężałości i przejedzenia np. po świętach gdzie skuszeni bogato zastawionym stołem pozwoliliśmy sobie na więcej. Głodówkę może przeprowadzić osoba zdrowa niecierpiąca na żadną chorobę – długotrwałą głodówkę należy skonsultować z lekarzem.

Zmieniając swoje nawyki żywieniowe i styl życia możesz pozbyć się zbędnych kilogramów oraz poprawić kondycję fizyczną swojego organizmu.

• Podstawową zasadą zdrowego żywienia jest zbilansowana dieta – dieta ta polega na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Zróżnicowana dieta bogata w świeże warzywa i owoce oraz wyeliminowanie z jadłospisu produktów wysoko przetworzonych doda Ci energii, oraz zapewnią zdrowy i ładny wygląd.

• Spożywaj małe porcje – małe porcje mają za zadanie zapobiegać rozepchaniu żołądka. Jeżeli porcje, które spożywasz, będą, za duże to rozepchniesz, sobie żołądek i będziesz stale odczuwała głód.

• Jedz małe, ale częste posiłki – posiłki jedzone częściej, lecz w mniejszych ilościach zaspokoją Twój głód i zapewnią energię do działania. Spożywanie pięciu posiłków dziennie pomoże uregulować przemianę materii. Posiłki powinny być spożywane o podobnych porach najlepiej co 3–4 godziny dziennie.

• Śniadanie – jest najważniejszy posiłkiem, zdrowe pożywne śniadanie zapewnia energię na cały dzień. Układając, swój jadłospis staraj się wybierać produkty chude np. chudy serek lub twaróg, pieczywo pełnoziarniste, kefir lub jogurt oraz muesli z suszonymi owocami.

• Ostatni posiłek – kolacja powinna być lekka i spożywana 3 godziny przed snem. Lekka kolacja sprawi, że żołądek nie będzie domagał się posiłku i zostanie on szybko strawiony – zapewni to bardziej efektywny wypoczynek.

• Pamiętaj o prawidłowym nawadnianiu organizmu – woda pełni ważną funkcję w organizmie, powinnaś wypijać około 2, 5 litra dziennie. Mogą to być świeże soki, zielona lub ziołowa herbatka, woda.

• Aktywność fizyczna – jest bardzo ważna i pomaga w zachowaniu zdrowej i szczupłej sylwetki. Najlepszą i najbardziej naturalna metodą aktywności fizycznej jest bieg. Jeżeli nie lubisz biegać udaj się na spacer – intensywny godzinny spacer pomoże spalić zbędny tłuszczyk oraz poprawi Twoją kondycję.

Zdrowa dobrze dobrana dieta bogata w świeże i naturalne produkty z dużą ilością warzyw i owoców zapewni nam minerały i mikroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz pomoże w utrzymaniu prawidłowej masy ciała bez restrykcyjnych ograniczeń. Eliminując złe nawyki żywieniowe, ograniczając cukier i produkty wysoko przetworzone, wprowadzając, aktywność fizyczną do naszego codziennego życia poprawiamy, sobie jego komfort oraz ograniczamy zbędne kalorie, które przyczyniają się do naszych problemów z utrzymaniem prawidłowej wagi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *