
Branża fashion w Polsce – przeciwieństwa oraz wyzwania
Branża fashion od lat określa trendy w światowym handlu oraz marketingu. Jest to związane z jej dużą skalą i znaczeniem dla gospodarek. Bez wątpienia tez realna waga, jaką do branży ubraniowej przykładają klienci ma też na to wpływ. W ostatnich latach możemy też zaobserwować coraz większą świadomość odbiorców o dużym wpływie branży ubraniowej na negatywne zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać wymaganiom klientów, aby odzież była produkowane w eko sposób. Zaczynając od zdobycia ekologicznych surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję odzieży.
Ekologiczna produkcja – jak ją poznać?
Po pierwsze jeżeli trafisz na taką markę, na pewno przeczytasz o tym na jej stronie lub na jej portalu w social mediach. Przez to, że bardzo pożądane są eko marki każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym większa transparentność marki,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym większe możesz mieć do niej zaufanie. Mimo, że przemysł ubraniowy przechodzi pozytywne zmiany, nadal to jednakże zbyt mało. Środowisko aktualnie jest na skraju wytrzymania i trzeba drastycznych zmian aby je poprawić. Prawda jest taka, że wcale nie jest łatwo produkować ubrań tak, aby nie niszczyć planety. Często marka odzieżowa wypełnia jedynie jedno na wiele etycznych standardów ale to i tak dobrze! W przypadku polskich marek, często można trafić na info “Made in Poland”, ale już nic na temat materiałów. Faktem jest jednak, że im więcej standardów etycznej produkcji jest spełnianych, tym lepiej
Z jakiego powodu produkcja w Europie czasem jest ekologiczna?
Utarło się przekonanie, że ciuchy z Unii Europejskiej są zawsze etyczne a także ekologiczne. Jest to niezgodne z rzeczywistością. Natomiast z wyzyskiem czy też nieetycznymi warunkami pracy kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są znacznie większe niż w naszym kraju? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży ubraniowej często odbywa się w Europie Wschodniej, jak przykładowo w Rumunii.
Sklepy sieciowe są świadome, że konsumenci chętniej kupują odzież z metką europejską niż chińską,z powodu,że kojarzy im się to z etyczną produkcją oraz godnymi warunkami pracy.
Deficyty w branży odzieżowej na rynku krajowym – sprawdź jakie są!
Krajowa branża odzieżowa problem w związku z deficytem specjalistów na rynku. Z czym związany jest ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla krawcowych.
Czy zamknięcie galerii handlowych wpłynęło na branże fashion?
Z pewnością wpływ lockdownu odczuła większość osób. Jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na rynku fashion.Nagle wprowadzony lockdown z pewnością obniżył dochody zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej krawcowe i ich niski wypłaty. {Jeżeli chodzi o rynek polski to poprzez dużą ofertą modowych marek na naszym rynku, polscy konsumenci z dumą kupują pasmanterię krajowych producentów. Należy też dodać ,że odnoszą oni duże sukcesy na zagranicznym rynku. Czy wiesz, że aż 30 procent wszelkich punktów handlowych produkowanych przez polskie firmy branży odzieżowej znajduje się poza polską.
Nowe technologie w branży ubraniowej
Przedsiębiorstwa odzieżowe testują nowe technologie z zakresu fashion tech. Są to technologie które ułatwiają zakupy ubraniowe czy obuwnicze, poprzez urealnienie przymierzalni oraz dopasowanie, prowokujących konsumentów do szybkiego podejmowania decyzji. Takie urządzenia to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.

